keskiviikko 30. tammikuuta 2013

Palomiesleikkejä

Tänään tuli vedettyä ehkä yksi mielenkiintoisimmista treeneistä mitä on koskaan tehnyt. Harjoituksessa ei tehty yhtään liikettä polkupyörän kanssa, tai edes pyöräilyyn liittyviä harjoitteita.

Ensin karhukävelyä, beeringejä, tai mitä lie haarahyppyjä olivat, darlingeiksi ne taidettiin ristiä porukassa varsin nopeasti. Takaisin hämisliikkeillä ja paineilmapullo selkään. Farmarikävelyä ja lisää darlingeja, kun ei ollut vielä tarpeeksi lämmin.

Lisää farmaria ja maski naamalle, ensimmäinen kerta pariin kymmeneen vuoteen, kun jotain tulee tehtyä kyseinen naamari kasvoilla. Voin sanoa hengittämisen olevan paljon helpompaa painestettuna, kuin paineistamattoman puolinaamarin kanssa. Letkua kantoon ja ylös letkutorniin repimään puntteja ylös kasivoimin. Hallittu punttien laskeminen alas ja letkun kantaminen takaisin alas tornista.

Sen jälkeen hakkaamaan kuorma-auton rengasta lekalla muutamia kymmeniä kertoja ja ryömimään kahdeksikkoa rakennetun telineen alle. Sitten oli itselle vuorossa ehdottomasti raskain osuus, renkaan vetäminen valjaissa. Siinä sykkeet nousivat niin korkealle, että epäilen olleeni aika huipuilla sykkeen kanssa. Vedettiin kyseinen rengas vielä oviaukkoa hyväksi käyttäen takaisin lähtöpisteeseen.

Tässä en ole minä

Kaiken tämän jälkeen vielä raahattiin kylmä kalle pari kertaa pesuhallin ympäri, sykkeet eivät tuntuneet tippuvan alas, ei vaikka kuinka yritti puhaltaa ja rauhoittaa. Edessä oli kuitenkin vielä kymmenen etunojapunnerrusta ja kymmenen darlingia. Tiesi muuten tehneensä tuon jälkeen hommia.

Paita oli märkä ja mies piipussa, ilmaa kului ihan riittävästi. Ensi kertaa rääkissä mukana, joten ei ollut oikein kokemusta miten missäkin vaiheessa pitäisi mennä. Jälkeen päin voi sanoa aloituksen olleen paineilmalaitteiden kanssa liian luja. Paineistettuna on vaikea saada sykettä alas, kun on nostanut sen kerran ylös.

Mukava kokemus sinällään.  Pitää jarkossa muistaa, että paineilma on kuivempaa kuin normi hengitys ilma. Oppia ikä kaikki ja taas tuli testattua jotain aivan uutta, harjoitus todisti sen, että ne jotka tuota hommaa tekevät työkseen täytyy olla oikeasti huippukunto.  Onhan minulla siis kuntoa tehdä, mutta voimaa tarvitaan lisää yläkroppaan. Pyörän kulku saattaa hieman kärsiä, mutta nyt treenataan kehoa ehkä kokonaisvaltaisemmin kuin aiemmin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti