lauantai 7. huhtikuuta 2012

Tavarapyörän testausta


Tavarapyörä tuli tiistaina Special Bikeen ajettavaksi kaikelle kansalle. Kauaa ei mennyt kun ensimmäinen kuva tuli kännykkään, tuollainen kampe siis tuli ostettua. Loppu päivä töissä ei ollut kauhean innostava, muutakin tekemistä olisi aidan ulkopuolella vaikka kuinka paljon. Lopulta pääsin hoitelemaan asioita kaupungille.
Parin stopin kautta haukeen testaamaan Lådjua, yllättävän keveä ajettava kahdeksalla vaihteella ja korkeala kuomulla varustettuna. Pikainen testaus sitten kohti kotia pelastamaan poikaa päiväkodilta, muutaman sanan ehdin vaihtaa muiden harrastajien kanssa pyörästä ennen kuin jatkoin matkaa.
Vaimolla oli jumppa ilta joten lisätestejä varten tarvi ottaa poika mukaan, soitto zkafelle jolla pitäisi olla voortilla asiaa kaupunkiin rumpujaoston kanssa. Saatiin kinuttua kyyti pienellä uhkailulla ja päästiin suorittamaan lisätestejä, tällä kertaa kuormaan laitettiin kaksi noin 30 kilon taakkaa heilumaan laatikkoon. Ei vieläkään ongelmia ajamisessa, oikeastaan ajettavuus vain parani kun kuormaa sai lisää. Painopiste on sijoitettu niin alas ettei kahden pojan kyydissä oleminen aiheuta minkäänlaista ongelmaa. Samalla reissulla saatiin ajettua myös muita Classic Biken tuotteita, kuten täysjousto maantiepyörä, ja edustaja näytti meille miten kymmenessä sekunnissa perässä vedettävistä rattaista tehdään polkupyörä.
Kotia ajelin Lådjun keskiviikkona hauesta, fiksistä kiekot irti ja kaikki kyytiin samaan laatikkoon. Matkalla vielä pysähdyin sen verran että hain kaverilta yhden joutilaan taulun pois seinältä roikkumasta. Se taulu oli pakko hakea kun se kuvasti juuri minun luonnetta hyvin, saataan maata auringossa monta minuuttia ihan rauhassa liikkumatta mihinkään. Kotona käynnin jälkeen kävin nappaamassa pojan kyytiin ja jatkettiin matkaa Välivainiolle tietokone hommiin ja koukattiin vielä ennen kotiin tuloa mutka Linnanmaalla.
Torstaina otettiin sitten rankempi kuormaus käyttöön, koetettiin miten poika sopii koppaan viikonlopun eväiden ja muiden tarpeellisten ostosten kanssa. Normaalisti tuollaiset ostokset on haettu autolla. Kaupan kassalla alkoi hieman epäilyttämään kun kolme kassillista ostoksia valtasi tehokkaasti kauppakärryn. Poika laatikkoon istumaan, kuomua hieman päältä pois ja kolme kassillista ostoksia sinne jalkatilaan kaveriksi, kuomu päälle ja menoksi.
Kilometrejä Lådjulla on kertynyt tähän mennessä 24, yhtään ajettua kilometriä en ole katunut. Pyörä kulkee vakaasti tyhjänä ja vielä paremmin kuormattuna, totuttelua vaatii vain pitkä keula jonka helposti työntää risteykseen hieman liian pitkälle tai ei tule huomioitua laajaa kääntösädettä. Korkean kuomun ollessa päällä kääntösäde kasvaa entisestään kun kuomu rajoittaa hieman tangon liikettä. Kesäksi on tarkoitus rakentaa laatikon päälle tasainen sadesuoja jonka alle on nopea sujauttaa tavaraa piiloon, kuten pyöräilykypärät. Itsellä on tällä hetkellä pari kypärää ja yksi pitää vielä hankkia, maastoajoon suunnitellut kypärät eivät oikein istu tuon pyörän tyyliin niin nyt etsitään sitten sellainen skeittihenkisempi kuori munalle. Edes sporttisemman minun miehisyys ei kärsi tällä pyörällä ajelusta, trike voisi olla jo hieman liian naisellinen ajettava minulle. Kunhan piha ja pyörätiet sulavat saadaan laitettua vaimokin ohjaksiin, tyttökin kyseli jo milloin saa ajella Lådjulla.  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti